Det sier vår markedssjef Kenneth Kuraas som tirsdag denne uken tok imot den første av byens 8 niendeklasser som alle skal komme på bedriftsbesøk til i løpet av våren.
I år vil vi på Kuraas bruke mer tid på disse besøkene enn noen gang tidligere. Det er det flere årsaker til.
– For vår del handler det både om å gi barn og unge i Narvikregionen mer kjennskap til oss og våre produkter, men ikke minst håper vi at noen av dem vil få øynene opp matbransjen og hvilke jobbmuligheter som ligger i den, forklarer Kenneth.
Besøket startet med en kort presentasjon av bedriftshistorien som også er en viktig del av Kuraas-familiens historie i Narvik. Deretter fulgte en grundig introduksjon i hygiene, før elvene puljevis fikk omvisnings i deler av det store anlegget på Fagernes.
Seansen ble avsluttet med bordtennis-spilling og grillroller-lunsj.
– I Narvikregionen er vi flere store aktører i matbransjen som alle ønsker oss fremtidige arbeidere. Gjennom et større samarbeid ser bransjen i regionen nå på flere ulike tiltak som skal bidra til å skape interesse rundt de ulike matfagene, forteller Kenneth.
Han beskriver viktigheten av et tett samarbeid med flere av byens skoler i dette arbeidet, og forteller også om våre egne initiativer som skal bidra til å sette bransjen vår på de unges kart.
– Vi må ha flere tanker i hodet samtidig, og det å invitere til en storstilt besøksrunde nå i vår blir en viktig start inn i det videre arbeidet.
Vårt mål er å vekke mat-mennesket i de unge, og vi jobber nå med et program som i sum skal ta dem gjennom en innholdsrik reise gjennom de fleste deler av mat-Narvik, avslutter Kenneth.