Gå til hovedinnhold Gå til søk

Har dere rom for en til rundt middagsbordet?

Slik lyder overskriften på en av etikettene som nå er plassert på et utvalg av våre hverdagsprodukter.

I samarbeid med Bufetat ønsker vi å bidra til å sette fokus på behovet for flere fosterhjem.

– Vi tenker den daglige møteplassen rundt middagsbordet er en fin plass å drøfte et slikt spørsmål, sier markedssjef hos kjøttbedriften, Kenneth Kuraas.

– På en del av produktene er ikke disse budskapene synlige før emballasjen tas av, noe som vil skape et slags overraskelsesmoment som vi håper vil bidra til at temaet blir tatt opp under middagen. Vi tror mange flere kunne blitt et fosterhjem, om de hadde diskutert det med sine nærmeste. Derfor vil vi gjennom denne kampanjen stille folk noen enkle spørsmål, som forhåpentligvis vil starte mange fine samtaler om fosterhjem rundt middagsbordet, fortsetter Kenneth.

Han forteller at det er første gang Kuraas «låner» ut deres egne produkter til profilering av andre tjenester.

– Det er en svært meningsfylt kampanje som vi selvsagt er glad for å kunne støtte. Om dette engasjementet kan få bare en eneste familie til å melde seg som fosterhjem, vil det så absolutt være verdt det. Det er trist å tenke på at mange flere barn kunne fått en enklere hverdag om det bare fantes flere familier som ville ta imot.

Kenneth forteller videre at deres bidrag er en del av en større landsomfattende kampanje som den kommende tiden vil komme til å være godt synlig på TV, på nett og i sosiale medier, i tillegg til annonser også på flere andre husholdningsartikler.

– Så vår oppfordring til alle familier som føler de har ressurser og kapasitet er at de stiller seg følgende spørsmål. Har dere rom for en til rundt frokostbordet? Kunne du spurt en til om hvordan det var på skolen i dag?

https://ny.bufdir.no/…/unikt-samarbeid-med…/

Takk til Riktig Spor Narvik som støttet oss og gjorde hele designjobben gratis.